O projektu

CREDNET - Kreativní vzdělávání a networking

Platforma spolupráce

Ukazuje se, že aktuální situace po opětovném návratu do "normálního" života po kovidové pandemii v letech 2021 a 2022 vede k oživení vzájemných vztahů mezi pracovníky  v kultuře i ve školách na individuální bázi i v rámci odborných skupin; dosud však nedošlo k tomu, aby se stálí a noví zaměstnanci ze škol, kulturních institucí a organizací pracujících s dětmi pravidelně scházeli a blíže se poznávali díky společným aktivitám, vytvořili komunikační síť a v rámci této sítě spolupracovali či vytvářeli společné projekty. Projekt CREDNET proto vnímáme jako výzvu, reagující právě na tuto situaci a jak věříme, i na potřebu vzájemné spolupráce v postkovidovém období.

Vytvoření kreativní networkingové skupiny vidíme jako první krok k systematické, dlouhodobé a úzké spolupráci mezi školami, organizacemi pracujícími s dětmi a kulturními institucemi v čele s Horáckou galerií. Tato síť je zatím koncipována jako národní s akcentem na oblast Horácka  a Vysočiny, do budoucna však může být vytvořena síť mezinárodní jakožto platforma pro spolupráci a sdílení dobré praxe. 

Projekt CREDNET s podtitulem Kreativní vzdělávání a networking se dá jednoduše shrnout do tří výstižných slov: networking, vzdělávání a inspirace. Tak jsou koncipovány i hlavní tři cíle tohoto desetiměsíčního projektu:

1) Vytvořit platformu pro spolupráci Horácké galerie, škol a dalších kulturních institucí v Novém Městě na Moravě a blízkém okolí (cca v dojezdovém okruhu do 80 km);

2) vytvořit (společně učitelé, kurátoři a edukátoři) a pilotně ověřit vzdělávací programy pro školy (MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ) v Horácké galerii, navazující na stálou expozici - obrazárnu Horácké galerie;

3) vytvořit webovou stránku a inspirativní publikaci s názvem Poprvé v Horácké galerii, určenou pro učitele mateřských a základních škol; jde o aktivitu, která navazuje na roční spolupráci s lesní Školou Spolu v Novém Městě na Moravě v období školního roku 2021/2022.

CREDNET II

Projekt CREDNET II (2023/24) navazuje na projekt CREDNET (Kreativní vzdělávání a networking), Rozvíjí a rozšiřuje cíle, které si v projektu stanovila, a také chce zúročit zkušenosti, které získala během roční realizace.

Projekt svým zaměřeným naplňuje záměr tematického okruhu 3: Projekty podporující koordinaci činností v oblasti kreativního vzdělávání:

  • budování a rozvíjení koncepční spolupráce škol, školských zařízení, předškolních zařízení a vysokých škol s kulturními institucemi a spolupráce v oblasti kreativního učení dětí a mládeže s cílem dlouhodobé spolupráce;
  • metodická podpora a propojování aktérů kreativního učení;
  • budování a rozvíjení spolupráce v určitém subsektoru (zaměření na výtvarné umění s akcentem na sochařství a krajinomalbu, propojení s environmentálním vzděláváním).

Cl 1: Platforma spolupráce Horácké galerie, škol a dalších kulturních institucí

Chceme pokračovat v započaté práci, rozšiřovat a každoročně aktualizovat databázi kontaktů, podporovat networking a sdílení zkušeností pořádáním pravidelných setkání této platformy (2 x do roka) a organizováním laboratoří kreativního vzdělávání pro členy této platformy a další zájemce o kreativní vzdělávání (3 x do roka).

Cíl 2: Uvedení ověřených pilotních projektů do praxe (stálá expozice - obrazárna)

Uvést pilotní projekt do praxe, dokončit edukační materiály pro širší využití na profesionální úrovni a realizovat nápad "kreativních edukačních kufříků" pro dětské návštěvníky.

Cíl 3: Malý galerista – metodika pro MŠ a ZŠ

Vytvořit metodiku pro koncepční kreativní vzdělávání dětí na MŠ a ZŠ se zaměřením na umění a jeho přirozené vnímání dětmi, kdy jde o kontinuální propojení vzdělávání dětí v předškolním a školním věku.   

Cíl 4: Malířský ateliér a pilotní vzdělávací program s environmentálním přesahem

Vytvořit nový edukační prostor, který bude připomínat skutečný malířský ateliér. Současně chceme vytvořit nový edukační program včetně edukačních listů a vzdělávacích materiálů, který bude vycházet z naší krajinářské sbírky, bude mít přesah do oblasti environmentálního vzdělávání a v malířském ateliéru, stejně tak jako ve stálých expozicích a v krajině, může být celoročně realizován.

Cíl 5: Sochařský ateliér – a) tvůrčí dílny a b) mapy s realizacemi slavných rodáků

Uspořádat 4 dílny s umělci – sochaři pro členy naší platformy i širokou veřejnost. Chceme také vytvořit nový edukačně propagační materiál – mapy po stopách slavných novoměstských rodáků – sochařů Jana Štursy a Vincence Makovského, ve kterých bude také zmíněn odkaz na náš projekt a problematiku kreativního vzdělávání.

Vytvořte si webové stránky zdarma!